Regulamin
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Rektora Nr 33/2024
z dnia 29 kwietnia 2024 roku
Regulamin
Pracowni Artystycznej „Ogród Sztuki Uniwersytetu Rolniczego”
§ 1
Postanowienia ogólne
- Pracownia Artystyczna „Ogród Sztuki Uniwersytetu Rolniczego”, zwana dalej Pracownią, jest wyodrębnioną jednostką wchodzącą w skład Centrum Kultury i Kształcenia
Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zwanego dalej „CKiKU”. - Siedziba Pracowni mieści się w Krakowie przy ul. Klemensiewicza 3.
- Obsługę administracyjno-organizacyjną Pracowni zapewnia CKiKU.
§ 2
Zadania Pracowni
- Podstawowym zadaniem Pracowni jest rozwój i popularyzacja działań twórczych w zakresie Sztuk Pięknych wśród społeczności akademickiej Uniwersytetu Rolniczego.
- Zadanie, o którym mowa w ust. 1 Pracownia realizuje m. in. poprzez:
- rozwój zdolności i umiejętności plastycznych studentów oraz działania w zakresie innych form wizualnych,
- organizację wystaw prezentujących twórczość osób zrzeszonych w Pracowni,
- organizację warsztatów, plenerów, spotkań twórczych itd.,
- promocję kreatywności i twórczej postawy studentów,
- promowanie Uniwersytetu Rolniczego poprzez działania twórcze.
§ 3
Organizacja Pracowni
- Za działalność Pracowni jest odpowiedzialny Kierownik.
- Kierownika Pracowni Powołuje Rektor na okres dwuletniej kadencji. Powołanie może być odnawialne.
- Kierownikiem Pracowni może być zatrudniony na Uczelni nauczyciel akademicki posiadający co najmniej stopień doktora w dziedzinie Sztuk Pięknych lub w dziedzinie Architektury i Urbanistyki.
- Organem doradczym i opiniodawczym wspomagającym kierownika Pracowni jest Rada Pracowni, zwana dalej Radą.
- W skład Rady wchodzą:
- trzej studenci wybrani spośród członków Pracowni,
- Kierownik Pracowni,
- wskazany przez Prorektora właściwego ds. kształcenia pracownik naukowo-dydaktyczny lub dydaktyczny Uczelni,
- W terminie do końca czerwca, członkowie Pracowni wybierają członków Rady, o których
mowa w ust. 5 lit. a. Ich kadencja trwa jeden rok i zaczyna się 1 października w roku wyborczym, a kończy się 30 września roku następnego. W trakcie kadencji, w uzasadnionych przypadkach, mogą być dokonywane zmiany składu osobowego Rady, w trybie zgodnym z jej powołaniem.
§ 4
Organizacja działalności Pracowni
- Co roku, w terminie do końca września, Kierownik Pracowni sporządza sprawozdanie z działalności Pracowni, które stanowi część rocznego sprawozdania z działalności
CKiKU i podlega zatwierdzeniu w trybie określonym w Regulaminie CKiKU. - Co roku, w terminie do końca października, Kierownik Pracowni – po zasięgnięciu opinii Rady Pracowni sporządza program działalności Pracowni, który stanowi część
rocznego ramowego programu działalności CKiKU i podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora CKiKU. - Za zgodą Kierownika Pracowni uczestnicy mogą organizować inne przedsięwzięcia nieobjęte planem
§ 5
Finansowanie
- Podstawę działalności Pracowni stanowi plan rzeczowo-finansowy, który jest częścią planu rzeczowo-finansowego CKiKU, sporządzanego i wykonywanego zgodnie z zasadami określonymi Regulaminem wewnętrznej gospodarki finansowej Uczelni.
- Ewidencję wszelkich wpływów i wydatków Pracowni prowadzi Kwestura.
§ 6
Przynależność do Pracowni
- W działalności Pracowni może brać udział każdy student lub doktorant Uczelni, pragnący rozwijać swoje zdolności plastyczne.
- Osoby wymienione w ust. 1 stają się członkami Pracowni po pozytywnym zakwalifikowaniu na podstawie przedłożonego kierownikowi portfolio, zawierającego
dotychczasowy dorobek oraz osiągnięcia w zakresie Sztuk Pięknych. - Podstawowym zadaniem każdego członka Pracowni jest rzetelne wykonywanie swoich obowiązków artystycznych, m.in. poprzez:
- czynne uczestnictwo w działalności Pracowni,
- udział w wystawach,
- systematyczne doskonalenie swoich umiejętności plastycznych i pogłębianie wiedzy teoretycznej w zakresie Sztuk Pięknych,
- wykazywanie zdyscyplinowania i koleżeńskiej postawy wobec wszystkich członków Pracowni,
- dbanie o mienie materialne będące w dyspozycji Pracowni,
- stałą troskę i dbałość o dobre imię Pracowni.
- Okres przynależności do Pracowni jest ograniczony czasem trwania studiów I, II stopnia oraz kształcenia w Szkole Doktorskiej.
- Studenci biorący udział w działalności Pracowni są zobowiązani do stosowania się do niniejszego regulaminu. Naruszenie regulaminu skutkować będzie skreśleniem
z listy uczestników Pracowni. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników podejmuje Kierownik Pracowni w porozumieniu z Radą. - Zapisy do Pracowni trwają przez cały rok.
- Absolwenci Uniwersytetu Rolniczego mogą współpracować z Pracownią na zasadach określonych przez jej Kierownika.
§ 7
Przepisy końcowe
Do realizacji zadań, o których mowa w § 2, Pracownia współpracuje z:
- innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
- innymi uczelniami,
- wszelkimi innymi podmiotami realizującymi cele pokrewne z celami Pracowni.
Regulamin /plik PDF, rozmiar 131 kB/