Pracownia Artystyczna Ogród Sztuki

    Uniwersytet Rolniczy w Krakowie

Godło Polski


Załącznik nr 1
do Zarządzenia Rektora Nr 33/2024
z dnia 29 kwietnia 2024 roku


Regulamin
Pracowni Artystycznej „Ogród Sztuki Uniwersytetu Rolniczego”


§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Pracownia Artystyczna „Ogród Sztuki Uniwersytetu Rolniczego”, zwana dalej Pracownią, jest wyodrębnioną jednostką wchodzącą w skład Centrum Kultury i Kształcenia
    Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zwanego dalej „CKiKU”.
  2. Siedziba Pracowni mieści się w Krakowie przy ul. Klemensiewicza 3.
  3. Obsługę administracyjno-organizacyjną Pracowni zapewnia CKiKU.

§ 2
Zadania Pracowni

  1. Podstawowym zadaniem Pracowni jest rozwój i popularyzacja działań twórczych w zakresie Sztuk Pięknych wśród społeczności akademickiej Uniwersytetu Rolniczego.
  2. Zadanie, o którym mowa w ust. 1 Pracownia realizuje m. in. poprzez:
    1. rozwój zdolności i umiejętności plastycznych studentów oraz działania w zakresie innych form wizualnych,
    2. organizację wystaw prezentujących twórczość osób zrzeszonych w Pracowni,
    3. organizację warsztatów, plenerów, spotkań twórczych itd.,
    4. promocję kreatywności i twórczej postawy studentów,
    5. promowanie Uniwersytetu Rolniczego poprzez działania twórcze.


§ 3
Organizacja Pracowni

  1. Za działalność Pracowni jest odpowiedzialny Kierownik.
  2. Kierownika Pracowni Powołuje Rektor na okres dwuletniej kadencji. Powołanie może być odnawialne.
  3. Kierownikiem Pracowni może być zatrudniony na Uczelni nauczyciel akademicki posiadający co najmniej stopień doktora w dziedzinie Sztuk Pięknych lub w dziedzinie Architektury i Urbanistyki.
  4. Organem doradczym i opiniodawczym wspomagającym kierownika Pracowni jest Rada Pracowni, zwana dalej Radą.
  5. W skład Rady wchodzą:
    1. trzej studenci wybrani spośród członków Pracowni,
    2. Kierownik Pracowni,
    3. wskazany przez Prorektora właściwego ds. kształcenia pracownik naukowo-dydaktyczny lub dydaktyczny Uczelni,
  6. W terminie do końca czerwca, członkowie Pracowni wybierają członków Rady, o których
    mowa w ust. 5 lit. a. Ich kadencja trwa jeden rok i zaczyna się 1 października w roku wyborczym, a kończy się 30 września roku następnego. W trakcie kadencji, w uzasadnionych przypadkach, mogą być dokonywane zmiany składu osobowego Rady, w trybie zgodnym z jej powołaniem.


§ 4
Organizacja działalności Pracowni

  1. Co roku, w terminie do końca września, Kierownik Pracowni sporządza sprawozdanie z działalności Pracowni, które stanowi część rocznego sprawozdania z działalności
    CKiKU i podlega zatwierdzeniu w trybie określonym w Regulaminie CKiKU.
  2. Co roku, w terminie do końca października, Kierownik Pracowni – po zasięgnięciu opinii Rady Pracowni sporządza program działalności Pracowni, który stanowi część
    rocznego ramowego programu działalności CKiKU i podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora CKiKU.
  3. Za zgodą Kierownika Pracowni uczestnicy mogą organizować inne przedsięwzięcia nieobjęte planem


§ 5
Finansowanie

  1. Podstawę działalności Pracowni stanowi plan rzeczowo-finansowy, który jest częścią planu rzeczowo-finansowego CKiKU, sporządzanego i wykonywanego zgodnie z zasadami określonymi Regulaminem wewnętrznej gospodarki finansowej Uczelni.
  2. Ewidencję wszelkich wpływów i wydatków Pracowni prowadzi Kwestura.

§ 6
Przynależność do Pracowni

  1. W działalności Pracowni może brać udział każdy student lub doktorant Uczelni, pragnący rozwijać swoje zdolności plastyczne.
  2. Osoby wymienione w ust. 1 stają się członkami Pracowni po pozytywnym zakwalifikowaniu na podstawie przedłożonego kierownikowi portfolio, zawierającego
    dotychczasowy dorobek oraz osiągnięcia w zakresie Sztuk Pięknych.
  3. Podstawowym zadaniem każdego członka Pracowni jest rzetelne wykonywanie swoich obowiązków artystycznych, m.in. poprzez:
    1. czynne uczestnictwo w działalności Pracowni,
    2. udział w wystawach,
    3. systematyczne doskonalenie swoich umiejętności plastycznych i pogłębianie wiedzy teoretycznej w zakresie Sztuk Pięknych,
    4. wykazywanie zdyscyplinowania i koleżeńskiej postawy wobec wszystkich członków Pracowni,
    5. dbanie o mienie materialne będące w dyspozycji Pracowni,
    6. stałą troskę i dbałość o dobre imię Pracowni.
  4. Okres przynależności do Pracowni jest ograniczony czasem trwania studiów I, II stopnia oraz kształcenia w Szkole Doktorskiej.
  5. Studenci biorący udział w działalności Pracowni są zobowiązani do stosowania się do niniejszego regulaminu. Naruszenie regulaminu skutkować będzie skreśleniem
    z listy uczestników Pracowni. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników podejmuje Kierownik Pracowni w porozumieniu z Radą.
  6. Zapisy do Pracowni trwają przez cały rok.
  7. Absolwenci Uniwersytetu Rolniczego mogą współpracować z Pracownią na zasadach określonych przez jej Kierownika.

§ 7
Przepisy końcowe

Do realizacji zadań, o których mowa w § 2, Pracownia współpracuje z:

  1. innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
  2. innymi uczelniami,
  3. wszelkimi innymi podmiotami realizującymi cele pokrewne z celami Pracowni.

  


ikona svg - pdf Regulamin /plik PDF, rozmiar 131 kB/